Καλάθι

Συνύπαρξη, κοινωνικοποίηση, φιλία, αλληλοεκπαίδευση, κόντρα σε ταμπού

Η συνάντηση μαθητών δύο 'διαφορετικών σχολείων' με κοινό όμως προσανατολισμό

Συνύπαρξη, κοινωνικοποίηση, φιλία, αλληλοεκπαίδευση, κόντρα σε ταμπού

Πέμπτη πρωί, 1ο Λύκειο Βέροιας: έξι από τα Παιδιά της Άνοιξης γνωρίζονται με τους μαθητές του σχολείου, παίζουν μαζί τους, συνομιλούν, τους μαθαίνουν τα μυστικά της κηπευτικής, αλλά και-το σημαντικότερο- θέτουν όλοι μαζί τα θεμέλια μιας νέας φιλίας.

Οι δράσεις ξεκινούν με όλα τα παιδιά να μαζεύονται στην αυλή του σχολείου, και αφού πιάνονται χέρι – χέρι, να σχηματίζουν έναν μεγάλο κύκλο. Έναν κύκλο γνωριμίας. Κάθε ένας με τη σειρά του πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου και συστήνεται στους υπόλοιπους. “Είμαι ο Γιώργος και θέλω να περάσω στην Ιατρική”. “Είμαι ο Δημήτρης και είμαι πρωταθλητής του σκι”. “Είμαι η Ελένη και θέλω να σπουδάσω ψυχολογία”. “Είμαι ο Θέμης και συμμετέχω στο εργαστήριο Ανθοκομίας-Κηπευτικών”. “Είμαι η Μαρία και θέλω να γίνω βρεφονηπιοκόμος”… Στην αρχή είναι όλοι λίγο ντροπαλοί, αλλά όσο περνά η ώρα τα συναισθήματα αλλάζουν άρδην. Εκμυστηρεύονται περισσότερα πράγματα για τον εαυτό τους, τα χόμπι τους και τα ταλέντα τους και φυσικά δεν αργούν να κάνουν την εμφάνισή τους και τα πρώτα “πειράγματα”. Γέλια και χειροκροτήματα γεμίζουν την αυλή του σχολείου και πλέον, όπου και αν κοιτάξει κανείς βλέπει παιδιά με ένα αληθινό χαμόγελο στο πρόσωπο, αλλά και μία διάθεση για επικοινωνία, καθώς ανακαλύπτουν όλο και περισσότερα κοινά στοιχεία μεταξύ τους.

Επόμενη δράση η γυμναστική. Στην αρχή σχηματίζουν ομάδες των τριών – τεσσάρων ατόμων και πετούν την μπάλα ο ένας στον άλλο. Πρώτα με τα δύο χέρια, μετά με το δεξί και τέλος με το αριστερό. Όπως λέει και ο γυμναστής “για ζέσταμα”, αφού μετά τα πράγματα γίνονται περισσότερο απαιτητικά με την περίφημη σκυταλοδρομία. Δύο γραμμές. Ο ένας πίσω από τον άλλο. Νικητής: Η πιο γρήγορη ομάδα. Αρχικά η εναλλαγή από τον έναν “δρομέα” στον άλλον γίνεται ακουμπώντας τα χέρια τους, ενώ στην πορεία με μία μπάλα. Και τότε κάνουν την εμφάνισή τους δύο ροζ στεφάνια. Ο αγώνας δυσκολεύει καθώς τα παιδιά πρέπει να περάσουν μέσα από αυτά πριν γυρίσουν στην αφετηρία. Και φυσικά κάποιος δίνει το σύνθημα και το παιχνίδι αλλάζει: ώρα για χούλα χουπ. Οι καθηγητές γίνονται ένα με τα παιδιά προσπαθώντας να γυρίσουν το χούλα χουπ γύρω από τη μέση τους., με τα γέλια και τα απρόοπτα να παραμονεύουν σε κάθε κίνηση!

Αφού γνωρίστηκαν και έπαιξαν όλοι μαζί, ήρθε και η ώρα της εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτής από το εργαστήριο Ανθοκομίας-Κηπευτικών στα Παιδιά της Άνοιξης έχει φέρει μερικά δεντράκια για να τα μεταφυτέψουν από τις γλάστρες στο παρτέρι του σχολείου. Αρχικά συζητούν για τα χαρακτηριστικά των δέντρων αυτών, και στη συνέχεια επί τω έργω: σκάβουν το έδαφος με το σκεπάρνι, μαζεύουν με την τσουγκράνα τα χόρτα, ανοίγουν τρύπα με το πατόφτυαρο και τοποθετούν το δεντράκι στο έδαφος. Ρίχνουν χώμα από πάνω, το πατούν για να σφίξει και… έτοιμο! Για τα παιδιά από το εργαστήριο Ανθοκομίας-Κηπευτικών η διαδικασία αυτή είναι παιχνιδάκι, είναι ένα από τα βασικά στοιχεία των ενασχολήσεών τους. Για το λόγο αυτό αναλαμβάνουν το ρόλο του δασκάλου, με τα παιδιά του λυκείου να χωρίζονται σε έξι ομάδες και υπό την επίβλεψη των νέων δασκάλων να φυτεύουν το δικό τους δέντρο.

Φτάνοντας στο τέλος, όλοι μαζί περνούν στο γραφείο των καθηγητών για ξεκούραση, για συζήτηση γύρω από τις πολύπλευρες δράσεις τους στις εγκαταστάσεις τους στην Αλεξάνδρεια, για μελλοντικά σχέδια και αναδρομή σε παλιότερες καλοκαιρινές εμπειρίες, αλλά και για τις απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες. Μαζί τους αρκετοί καθηγητές του 1ου ΓΕΛ, οι υπεύθυνοι από τα Παιδιά της Άνοιξης και, το κυριότερο όλων, οι νέοι τους φίλοι, οι μαθητές. Η μέρα κλείνει με υποσχέσεις για νέα συνάντηση, αλλά και με αρκετή -εκατέρωθεν- συγκίνηση: νιώθεις πως αυτή η συνύπαρξη και η κοινή δράση των λίγων ωρών ήταν τελικά ένα πολύ σημαντικό και απαραίτητο παράθυρο εξόδου από την καθημερινότητα και για τις δυο πλευρές. Αισιόδοξο, αποτελεσματικό, διαφορετικό αλλά και τόσο οικείο τελικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορείτε και εσείς να στηρίξετε το έργο μας

Ενισχύστε το έργο του Φιλανθρωπικού μη Κερδοσκοπικού Συλλόγου Γονέων
και Κηδεμόνων ΑμεΑ Ν. Ημαθίας με τους παρακάτω τρόπους:


ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: ΑΡ.ΛΟΓ.: 6211-101712-799, ΙΒΑΝ: GR7001712110006211101712799

EUROBANK: ΑΡ.ΛΟΓ.: 0026.0414.78.0200237394, ΙΒΑΝ: GR9602604140000780200237394

ATTICA BANK: ΑΡ.ΛΟΓ.: 84930067, IBAN: GR0301605650000000084930067

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ΑΡ.ΛΟΓ.: 54416928, ΙΒΑΝ: GR8501103250000032554416928

Στοιχεία επικοινωνίας

Μικτό Κέντρο Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας Απασχόλησης & Κατάρτισης (ΑμεΑ) "Τα Παιδιά της Άνοιξης"

Social Media: facebook
Διεύθυνση: Ελευθερίου Βενιζέλου 7, Αλεξάνδρεια
Τηλ - Fax: 23330 27212
Email: spring.children@yahoo.gr, info@tapaidiatisanoixis.gr